تبلیغات
اکسیژن - شش راه برای کاهش حساسیت

اکسیژن

everything gonna be alright

شش راه برای کاهش حساسیت
  smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page شش راه برای کاهش حساسیت

 

همانطور که می دانید حساسیت در این فصل سال به اوج خود می رسد وبسیاری از مردم را در گیر خود می کند در این مقاله در باره ی تاثیر غذاها در افزایش وکاهش حساسیت بحث می کنیم .
 
 
اگر شما از خارش بدن- اب ریزش بینی –سرفه- عطسه ودیگر علایم حساسیت رنج می برید و پزشک شما هم فقط داروهای ضد حساسیت تجویز می کند باید بدانید که با اعمال تغییری کوچک در برنامه غذایی تان می توانید احساس بهتری داشته باشید واز اخرین روزهای تابستان خود نیز لذت ببرید در زیرشش نکته برای رهایی از حساسیت بیان شده است :
 
چای :
خوردن چای بالاخص چای سبز در درمان حساسیت بسیار مفید است. دکتر گروسن دکترای گوش حلق وبینی در امریکا در این باره می گوید :چای به طور طبیعی حاوی مواد انتی هیستامین (ضد حساسیت ) می باشد که برای کاهش حساسیت بسیار مفید است .هیستامین ماده ای است که بدن به هنگام حساسیت به چیزی ان را ترشح می کند. گروسان همچنین خوردن چای بعد از بیدار شدن از خواب را پیشنهاد می کند زیرا از عطسه های صبح جلوگیری می کند .
 
غذاهای تند :
کسانی که حساسیت فصلی دارند وهمچنین به غذا های تند علاقه مندند باید بدانند که فلفل باعث افزایش حساسیت ان ها می شود زیرا فلفل باعث افزایش هیستامین در بدن می شود پس در زمانی که حساسیت دارید از خوردن غذاهای تند بپرهیزید.
 
غذاهای پخته بخورید :
در طول مدت حساسیت بهتر است که از غذاهای پخته استفاده کنید ویا حتی میوه وسبزی خام نیز مصرف نکنید به طور مثال اگر می خواهید سیب میل کنید از کمپوت سیب استفاده کنید .زیرا غذاهای پخته می توانند علایم حساسیت را کاهش دهند .
 
ماست بخورید :
دکتر گروسن به اضافه کردن ماست ودیگر لبنیات به رژیم غذایی کسانی که حساسیت دارند بسیار تاکید می کند . وی می گوید که لبنیات دارای باکتری بنام پروبیوتیک هستند که باکتری بسیار مفید برای بدن است .این باکتری می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و در نتیجه حساسیت شما را کاهش دهد .
 
نمک :
تحقیقات بسیاری نشان می دهد که رژیم غذایی با نمک زیاد باعث افزایش علایم اسم می شود وتحقیق دیگری نشان می دهد که کم کردن نمک باعث عملکرد بهتر شش ها می شود و در نتیجه کاهش اسم وحساسیت می شود .
 
امگا 3 :
تحقیقات نشان می دهد که افزایش امگا3 در رژیم غذایی موجب کاهش حساسیت می شود . در یکی از تحقیقات جدید به 23 نفر از کسانی که حساسیت داشته اند قزص امگا3 داده اند وبعد ارز 5هفته متوجه کاهش حساسیت ان ها شده اند . امگا 3 در ماهی های مانند :سالمون و ساردین یافت می شود .

 

همانطور که می دانید حساسیت در این فصل سال به اوج خود می رسد وبسیاری از مردم(مث من) را در گیر خود می کند در این مقاله در باره ی تاثیر غذاها در افزایش و کاهش حساسیت بحث می کنیم.
  
اگر شما از خارش بدن- آب ریزش بینی – سرفه - عطسه و دیگر علایم حساسیت رنج می برید و پزشک شما هم فقط داروهای ضد حساسیت تجویز می کند باید بدانید که با اعمال تغییری کوچک در برنامه غذایی تان می توانید احساس بهتری داشته باشید و از اخرین روزهای تابستان خود نیز لذت ببرید در زیر شش نکته برای رهایی از حساسیت بیان شده است :
 
چای :
خوردن چای بالاخص چای سبز در درمان حساسیت بسیار مفید است. دکتر گروسن دکترای گوش حلق وبینی در امریکا در این باره می گوید :چای به طور طبیعی حاوی مواد انتی هیستامین (ضد حساسیت ) می باشد که برای کاهش حساسیت بسیار مفید است .هیستامین ماده ای است که بدن به هنگام حساسیت به چیزی ان را ترشح می کند. گروسان همچنین خوردن چای بعد از بیدار شدن از خواب را پیشنهاد می کند زیرا از عطسه های صبح جلوگیری می کند .
 
غذاهای تند :
کسانی که حساسیت فصلی دارند وهمچنین به غذا های تند علاقه مندند باید بدانند که فلفل باعث افزایش حساسیت ان ها می شود زیرا فلفل باعث افزایش هیستامین در بدن می شود پس در زمانی که حساسیت دارید از خوردن غذاهای تند بپرهیزید.
 
غذاهای پخته بخورید :
در طول مدت حساسیت بهتر است که از غذاهای پخته استفاده کنید ویا حتی میوه وسبزی خام نیز مصرف نکنید به طور مثال اگر می خواهید سیب میل کنید از کمپوت سیب استفاده کنید .زیرا غذاهای پخته می توانند علایم حساسیت را کاهش دهند .
 
ماست بخورید :
دکتر گروسن به اضافه کردن ماست ودیگر لبنیات به رژیم غذایی کسانی که حساسیت دارند بسیار تاکید می کند . وی می گوید که لبنیات دارای باکتری بنام پروبیوتیک هستند که باکتری بسیار مفید برای بدن است .این باکتری می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و در نتیجه حساسیت شما را کاهش دهد .
 
نمک :
تحقیقات بسیاری نشان می دهد که رژیم غذایی با نمک زیاد باعث افزایش علایم اسم می شود وتحقیق دیگری نشان می دهد که کم کردن نمک باعث عملکرد بهتر شش ها می شود و در نتیجه کاهش اسم وحساسیت می شود .
 
امگا 3 :
تحقیقات نشان می دهد که افزایش امگا3 در رژیم غذایی موجب کاهش حساسیت می شود . در یکی از تحقیقات جدید به 23 نفر از کسانی که حساسیت داشته اند قزص امگا3 داده اند وبعد ارز 5هفته متوجه کاهش حساسیت ان ها شده اند . امگا 3 در ماهی های مانند :سالمون و ساردین یافت می شود .

 

قدس آنلاین

----------------------------

پی نوشت: با عرض معذرت این روزا یکم سرم شلوغه واسه همین یه چن روزی نمیتونم بیام وبو کامنتارو تائید کنم ایشاله 5شنبه(حال میکنی؟5شنبه یعنی اخر فرهنگ و ادب فارسیه) میام و کامنتارو تائید میکنم

مواظب خودتون باشین....

یا علی






طبقه بندی: پزشکی،
برچسب ها:کاهش الرژی، الرزِ فصلی، دلایل و درمان الرژی، کاهش حساسیت فصلی، حساسیت و کهیر فصلی،

[ پنجشنبه 14 شهریور 1392 ] [ 08:45 ب.ظ ] [ پریشاد ]

[ نظرات() ]